İşyeri Ortam Ölçümü

İŞYERİ  ORTAM  ÖLÇÜMÜ HİZMETLERİ

İşyeri Ortam Ölçümleri, 19.12.2012 Tarihli 28512 Sayılı Resmî Gazete de yayınlanan İş Sağlığı Ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre yapılan risk değerlendirmelerinde gerekli ise ortam ölçümlerinin raporlanması istenmektedir.


 İşyeri ortam ölçümleri risk değerlendirmesine bağlı olarak yapılır. Yani iş güvenliği uzmanı veya işyeri hekimi, risk değerlendirmesi yaparken ortam ölçümü yapılmasına veya tekrarlanmasına gerek görürlerse işyeri ortam ölçümleri yapılmalı veya tekrarlanmalıdır. İş yeri ortam ölçümlerinin yapılmasının kanunlar veya standartlar ile belirlenen bir aralığı bulunmamaktadır. Ortam ölçümlerinin ne zaman, hangi alanlarda ve hangi sıklıkla yapılacağı ortam şartları ve çalışma düzenine göre farklılık göstermektedir.


24.01.2017 Tarihli 29958 Sayılı Resmî Gazete de yayınlanan İş Hijyeni Ölçüm, Test ve Analiz Laboratuvarları Hakkında Yönetmeliğin 5 inci maddesi, işverenlerin çalışma ortamındaki tüm ölçüm ve testleri yaptırması gerektiğini belirlemiştir:

İŞ HİJYENİ ÖLÇÜM TEST VE ANALİZİ

İş hijyeni ölçüm, test ve analizi: Çalışma ortamında bulunan, çalışanların sağlığını olumsuz yönde etkileyebilecek her türlü fiziksel (gürültü, titreşim, aydınlatma, iyonlaştırıcı olmayan radyasyon, vb.), kimyasal (toz, gaz, buhar vb.) ve biyolojik, (virüs, bakteri, mantar, vb.) etkenlerin nicelik ve nitelik tayininin yapılmasıdır.

İŞYERİ ORTAM ÖLÇÜMLERİ

“İş Hijyeni Ölçüm, Test Ve Analiz Laboratuvarları Hakkında Yönetmelik” gereği işverenler, iş yerinde işçilerin sağlığına zarar verebilecek tüm riskleri tespit etmekle yükümlüdür.

Ortam ölçümleri, çalışma ortamında işçilerin sağlığına zarar verebilecek etkenlerin tespit edilmesini sağlar.
Gürültü, toz, titreşim, ışık şiddeti bu zararlı etkenlerden yalnızca birkaçı. İşçilerin sağlığının korunabilmesi amacı ile ortam ölçümleri iş yeri tarafından düzenli olarak yaptırılmalıdır.